logo
logo logo logo
Antallet NAV-saker med negativ vinkling går ned

Antallet NAV-saker med negativ vinkling går ned

Det viser NAVs medierapport for 2018.

Bilde: Fra Medierapporten 2018/ NAV // Kommunikasjonsavdelingen // Seksjon for samfunnskontakt

I årets rapport kan du blant annet lese at det i 2018 har vært nedgang både i antall mediesaker om NAV og antall pressehenvendelser. Hva kan det komme av?

– Forhåpentligvis sier det noe om at utviklingen i NAV går i riktig retning, ettersom antallet NAV-saker med negativ vinkling også går ned. Året med flest mediesaker om NAV var 2009, og da hadde NAV store utfordringer på flere områder, sier kommunikasjonsdirektør Hege Turnes i NAV.

Andre grunner til nedgangen er bedringen på arbeidsmarkedet, som bidrar til at det blir mindre interesse for NAVs tall og analyser på området.

NAV har imidlertid ikke et mål om at det ikke skal være negative saker om NAV i media.

– Når vi forvalter en tredjedel av statsbudsjettet og møter personer i alle livets faser, er det viktig at mediene ser oss i kortene. Medienes dekning av NAV gir oss mye læring og bidrar totalt sett til å gjøre oss bedre. Derfor er det viktig at NAV som organisasjon er åpen for omverdenen, også på medieområdet, sier Turnes.

Les mer her

Copyright © 2017 AVYO | Bruk av informasjonskapsler
Powered by Ability.NET

Menu